Verzenden & retourneren

Levering

Leveringskosten zijn bijna altijd gratis behalve als er leverancierskosten zijn of de stuksprijzen heel laag zijn! Wij verzenden onze producten met bPost, UPS, DPD of DHL, naargelang de productielocatie, de grootte en het gewicht van het pakket. Al onze producten zijn verpakt is stevige draagbare dozen en worden geleverd op het door u aangegeven leveringsadres. Alle leveringen gebeuren enkel op werkdagen. Het is belangrijk om bij uw bestelling een leveringsadres op te geven waar steeds iemand aanwezig is om uw drukwerk te ontvangen en af te tekenen voor ontvangst. Bij afwezigheid zal uw levering de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden worden (maximum 2 pogingen). Wij verzenden uw drukwerk met een standaard verzending. De meeste drukwerken worden de volgende dag aangeleverd maar hou er rekening mee dat de transporteur 1 tot 3 werkdagen tijd heeft om uw bestelling te leveren. Er kunnen onvoorziene vertragingen optreden (slecht weer, ongeval….) tijdens het transport waar we helaas geen invloed op hebben. Bestel daarom uw drukwerk op tijd zodat u dit tijdig hebt!

Omdat wij uw drukwerk gratis leveren werken we niet met trackingnummers, dit om extra kosten te vermijden. Indien u wenst kan u telefonisch navragen welke dag uw bestelling zal geleverd worden. Hiervoor kan je ons best op volgend nummer contacteren: 0475/62.37.31 of beter nog via email: info@itprint.be

Levertijden

De levertijden vermeld op we website zijn een indicatie. De levertijd wordt berekend met 1 dag transport en gaat in vóór 17:00 u, mits wij uw betaling en juiste bestanden, volgens aanleverspecificaties, ontvangen hebben.

Voorbeeld: u plaatst uw drukwerk op maandag en u levert uw bestanden correct aan vóór 17:00u. Is de levertijd van dit drukwerk 4-5 werkdagen dan is de vermoedelijke leverdatum vrijdag. Vanzelfsprekend zullen wij met volle inzet ons best doen uw drukwerk binnen de levertijd te leveren. Echter, het blijft mensenwerk van bestelling tot aan de deur. Natuurlijk doen wij er alles aan om u te helpen waar het kan, bij problemen dus ook direct contact opnemen a.u.b. zodat wij op tijd kunnen anticiperen. De levertijden die door ITPrint worden opgegeven zijn niet bindend. Dit wil zeggen dat wij er niet juridisch aansprakelijk voor kunnen worden geacht.

ITPrint streeft ernaar een bestelling binnen de vooropgestelde termijn te leveren. Wij verzenden onze producten via bPost, UPS, DPD en DHL, naargelang de productielocatie, de grootte en het gewicht van het pakket en met een standaard verzending zodat de transporteur 1 tot 3 werkdagen tijd heeft om uw bestelling te leveren. Meestal wordt dit de volgende werkdag geleverd, maar er kunnen onvoorziene vertragingen optreden (slecht weer, ongeval….) tijdens het transport waar we helaas geen invloed op hebben. Bestel daarom uw drukwerk op tijd zodat u dit tijdig hebt!

Annulatie en retourneren

De klant beschikt over een recht om van zijn aankoop af te zien binnen de 14 dagen.

Echter is deze regeling NIET geldig voor producten die op maat worden geproduceerd of reeds door ons werden besteld. Zodra de bestanden zijn aangeleverd of de producten in productie gaan is het onmogelijk deze bestelling nog te annuleren. Ook onze diensten die aan de klant op maat worden aangeboden kunnen vanaf de uitvoering niet meer worden geannuleerd.

Indien de klant toch het recht zou hebben de productie/uitvoering te annuleren dan zijn alle gemaakte kosten voor rekening van de klant met een minimum van 30%

Het artikel dient binnen een termijn van 10 werkdagen in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand, samen met een kopie van de factuur en een begeleidende brief, op ons adres

Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven hierboven, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons voor 70% terugbetaald. We rekeningen echter 30% kosten waaronder administratie, verpakking, stockage, verzending...

Verzendingskosten, door de klant gemaakt, worden niet terugbetaald. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk of dubbel werd geleverd door ITPrint, dan nemen wij de kosten op ons.

Klachten

Indien het product niet voldoet aan de verwachtingen (kleur, kwaliteit, …) dan horen wij dit graag schriftelijk binnen de 8 werkdagen. Indien wij binnen deze tijd niets van de klant hebben gehoord, gaan we er vanuit dat de klant tevreden is met de aankoop.

Om een klacht in behandeling te nemen vragen we u om een 3-tal digitale foto's te bezorgen via mail naar info@itprint.be samen met een korte omschrijving van uw klacht. We hebben graag tevreden klanten en zoeken samen met de klant naar een gepaste oplossing of compensatie. Wij streven naar een 100% klantentevredenheid. Aarzel dus geen moment om ons te contacteren.